Sider

Advarsel mot å trekke seg bort fra Guds Nåde

Jag etter fred med alle og etter helliggjørelse, for uten den skal ingen se Herren. Hebr 12,14

15. feb. 2012

Trelldomsånden må brytes i Jesu navn


Jeg har blitt mye mer kjent med den etter jeg begynte å bruke internett. Ja for mange ganger er det noe som plager meg til tider. F.eks at jeg leser et innlegg og føler at jeg MÅ svare for å være høflig eller at noen kontakter meg f.eks og jeg føler at jeg MÅ svare enda Gud ganske sikkert ikke vil at jeg skal gjøre det, iallefall ikke på det gitte tidspungt i en slags trelldom. Jeg vet ikke om dere forstår hva jeg mener, eller om dere kan ha kjent på det samme? Trelldomsånden sier alltid du MÅ,du BURDE,du SKAL, jeg prøver å tenke slik at om det er kjærligheten som prøver å kontakte meg så er den tålmodig og langmodig. Den krever ikke.

2 kommentarer:

Cecilie sa...

tror du har mye rett her, hvertfall når vi står i en situasjon der vi føler oss tvunget til å handle for å virke gode og høflige... man skal jo ikke tråkke andre på tærne, man må jo være høflig, man må jo...

Kjærligheten setter oss fri til å handle, den legger oss ikke i lenker og tvinger oss til å opptre etter ett gitt glansbilde. Jeg tror vi merker forskjellen på om det er pliktfølelsen som plager og tvinger oss eller om det er Guds Ånd som maner oss til å legge igjen noen ord. Den første trenger vi ikke bry oss mye med, den andre skal vi være vare for.

Unknown sa...

Hver og en må spørre seg selv hva det er som er drivkraften bak det vi sier og gjør.