Sider

Advarsel mot å trekke seg bort fra Guds Nåde

Jag etter fred med alle og etter helliggjørelse, for uten den skal ingen se Herren. Hebr 12,14

7. feb. 2012

Prøvelser


Hva gjør man når man føler Gud er langt borte og ikke hører våre bønner?
Vær sikker da er det en prøvelse, det  eneste vi da har er hans ord som er vår kjepp  og stav.

 Noen gode bibelvers i slike stunder:

Job35:14 Selv når du sier at du ikke ser ham,
ser han din sak. Bare vent på ham!


Rom11:29 For Gud angrer ikke sine nådegaver og sin utvelgelse.

Jak1: 2 Mine brødre, se det bare som en glede når dere møter alle slags prøvelser. 3 For dere vet at når troen prøves, fører det til utholdenhet.

1Pet1: 6 Derfor kan dere juble av glede, selv om dere nå en kort tid må ha det vondt i mange slags prøvelser, om så skal være. 7 Slik blir troen deres prøvet. Selv forgjengelig gull blir prøvet i ild; troen, som er mye mer verd, må også prøves, så den kan bli til pris og herlighet og ære for dere når Jesus Kristus åpenbarer seg.

Åp 3:10 Fordi du har tatt vare på mitt ord om å holde ut, vil jeg bevare deg gjennom den tid av prøvelser som skal komme over hele verden for å prøve dem som bor på jorden.11 Jeg kommer snart. Hold fast på det du har, så ingen tar fra deg din krone!

1pet4:12 Mine kjære! Vær ikke forundret over den ildprøve dere må igjennom, som om det hendte dere noe merkverdig.13 Gled dere jo mer dere får del i Kristi lidelser, så dere kan juble av glede også når han åpenbarer seg i sin herlighet.

Dette er noe alle må gjennom, så ikke hør på løgnene djevelen prøver å hviske inni ditt øre, han forteller deg bare at du ikke er bra nok, du er elendig og klarer aldri å nå målet, Gud har forkastet deg osv.

Vit at det djevelen sier er løgn, for hva sier skriften?

Fil1: 6 Og jeg er viss på at han som begynte en god gjerning i dere, skal fullføre den – helt til Jesu Kristi dag.

Stå på, Gud er for oss,hvem er da i mot oss?

Joh 10:27 Mine sauer hører min røst, jeg kjenner dem, og de følger meg.28 Og jeg gir dem evig liv; de skal aldri i evighet gå tapt, og ingen skal rive dem ut av min hånd.29 Min Far som har gitt meg dem, er større enn alle, og ingen kan rive noen ut av min Fars hånd.30 Jeg og Faderen er ett.»

Tenk på det vi som tror skal  aldri  i evighet gå tapt vi har evig liv:)

4 kommentarer:

heidi sa...

Det er så sant, vi har en som går med oss gjennom alle prøvelser. Verset fra Job er et av de versene som betyr mye for meg, og som jeg har fått erfare er sant. Gud er god!!

Spirea sa...

Tusen takk for nydelige bibelvers til trøst og oppmuntring. Jeg trengte dette akkurat i dag - som er en nokså tøff dag for meg. Jeg går gjennom altfor mange prøvelser for tiden, ser ut som de kommer på rekke og rad, men det er rart - jeg opplever at Gud bruker meg midt i det hele. Jeg kan ikke annet enn å ta det som kommer, og tro at jeg kommer ut av det, sterkere...
Igjen takk for en nydelig blogg. Prøvde legge meg til som følger, men det fikk jeg av en eller annen grunn ikke til. Men jeg kommer innom igjen snart.. :)
Velsignet uke til deg! klem

Unknown sa...

Hei Heidi, det betyr mye for meg også det er godtå kjenne ord bli virkeliggjort i oss, må Herren velsigne deg og bevare deg gjennom alt.

Unknown sa...

Spirera,så bra du ble oppmuntret, all ære til Gud for det. Og husk du får ikke mere prøvelser en det du kan takle, som din dager skal din styrke være,må Herren gi deg stor styrke fremover.