Sider

Advarsel mot å trekke seg bort fra Guds Nåde

Jag etter fred med alle og etter helliggjørelse, for uten den skal ingen se Herren. Hebr 12,14

9. feb. 2012

Jeg vil skryte litt av Guds kraft fordi jeg vil at andre skal oppleve det samme.

Guds  rike er en kraft, usynlig kraft, denne kraften kan man ikke se, men kjenne inni seg eller på kroppen. Jeg er kun et vitne som sier jeg kjenner denne kraften både i og på min kropp. Denne kraften er fra Gud for jeg kjenner den er hellig.  At han tar på min kropp er aldeles ikke noe merkelig og det er heller ikke noe spesielt med meg siden jeg kjenner det, det hele baseres på nåde,tro på Jesus  og hans ord. Ordet har blitt levendegjort/ virkeliggjort ved å lese ,lese,lese  og tro det, f.eks ordet:Jesaja49:16 Jeg har tegnet deg i mine hender,
dine murer står alltid for mine øyne.  ( dette er altså ikke bare en teori men blitt til en virkelighet)


Samme er det med ordet:Joh7:38 Den som tror på meg, fra hans indre skal det, som Skriften har sagt, renne strømmer av levende vann.»39 Dette sa han om den Ånd de som trodde på ham, skulle få.

Jeg sier ikke at jeg alltid kjenner denne salige ånden og kraften, mange ganger kjennes  det ut som den forsvinner, men så er det der igjen, hvorfor dette skjer kan nok ha mange årsaker og svaret finnes i bibelen og man må bare tro at Den Hellige  Ånd veileder til den fulle og hele sannhet i alle ting. Jeg er iallefall veldig opptatt av dette med å vandre i ånden. Jeg leser jo at åndens frukt er:22 Men Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, overbærenhet, vennlighet, godhet, trofasthet,23 tålsomhet og selvbeherskelse. Slike ting rammes ikke av loven................... Er det sånn at da man viker av fra Ånden rammes vi av loven? Ja for jeg må jo ærlig innrømme at jeg har til tider brister eller har mangel på åndens  frukter.

Men det jeg kan si er at Uten Guds innblanding i mitt liv, ja da hadde jeg vært et enda værre menneske.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg finner stor trøst i å vite at Gud vil fullføre det verk han har startet. Jeg må søke inn i hans nærvær, ta til meg hans ord og vandre rettferdig, men Gud er den som gir meg kraft til å leve ett liv til hans ære. Gud er virkelig, og hans kraft virker i og gjennom oss. Vi trenger å minnes på dette for ikke alle dager merker vi Gud virker, men vi kan vite det fordi ordet sier det- og Åndens oppgave er jo ikke å gi "gode følelser", men å åpenbare sannheten for oss! Han skal vokse og jeg skal avta sa Johannes, og slik er det i våre liv også. Vi ser mer av Åndens frukter i våre liv etter som vi går veien med Gud, men vi er fortsatt underveis. Takk Gud for at han bruker "sprukne kar" (som meg) og lar sin kraft fullendes i vår svakhet. Gud er god mot oss :)

Unknown sa...

Sant det , vi er underveis og det handler vel om helliggjørelse, det er ikke alltid det kjennes like salig ut nei,vi får sette vår lit til at han skal gjøre det.Vi er hans verk:)

spirea sa...

Tusen takk for alt du deler! :) Jeg har lest flere av innleggene dine her nå og funnet mye til oppmuntring, trøst og hjelp. Tusen takk! Og du? Takk for at du har lagt deg til som følger på bloggen min, det varmet. Jeg kommer innom igjen her hos deg, vær du sikker :) Ønsker deg en nydelig, velsignet helg. God klem

Unknown sa...

Takk skal du ha Spirea, ikke alltid jeg kommenterer men det er kun fordi jeg ikke finner ord,Gud være med deg.