Sider

Advarsel mot å trekke seg bort fra Guds Nåde

Jag etter fred med alle og etter helliggjørelse, for uten den skal ingen se Herren. Hebr 12,14

5. feb. 2012

Mennesket trenger Guds nåde.

Lukas 18:9En annen lignelse fortalte han til noen som stolte på at alt stod rett til med dem, og så ned på andre:10 To menn gikk opp til templet for å be. Den ene var fariseer og den andre toller.11 Fariseeren stilte seg opp og bad slik: «Gud, jeg takker deg for at jeg ikke er som andre mennesker, som snyter, gjør urett og bryter ekteskapet, eller som den tolleren der.12 Jeg faster to ganger i uken og gir tiende av alt jeg tjener.»13 Tolleren stod langt nede og ville ikke engang løfte blikket mot himmelen, men slo seg for brystet og sa: «Gud, vær meg synder nådig!»14 Jeg sier dere: Tolleren gikk hjem rettferdig for Gud, den andre ikke. For den som setter seg selv høyt, skal settes lavt, og den som setter seg selv lavt, skal settes høyt.

Så lenge et menneske erkjenner sin synd tror jeg ikke Jesus støter et menneske fra seg.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jesus støter aldri bort noen som kommer i anger, han er alltid nådig og barmhjertig!

Vi har en god Gud! Du å velsignet vi er som får være barn av Gud!

Spirea sa...

SÅ sant! Takk for påminnelsen om den viktige essensen i evangeliet! :) Og så herlig blogg du har! :) Ønsker deg en velsignet ukestart. klem

Unknown sa...

Jesuskvinne, ja vi er velsignet og heldige det er sikkert og visst,ønsker deg en velsignet kveld,klem:)

Unknown sa...

Spirera,Takk for hyggelig kommentar og velkommen som leser,ha en velsignet kveld,klem:)