Sider

Advarsel mot å trekke seg bort fra Guds Nåde

Jag etter fred med alle og etter helliggjørelse, for uten den skal ingen se Herren. Hebr 12,14

16. apr. 2012

Ære og heder

Hva mennesker mener og tror om oss bør ikke bety noen ting, det viktigste er at vi er der og gjør det Herren ber oss om. Joh 12:26 Om noen vil tjene meg, må han følge meg, og der jeg er, skal også min tjener være. Den som tjener meg, skal få ære av Faderen. Joh 12,43 De ville heller ha ære av mennesker enn ære av Gud. Joh 5:44 Hvordan kan dere tro, dere som gjerne vil ha ære av hverandre og ikke søker ære hos den eneste Gud? Spør deg selv hvilken ære du søker, fra mennesker eller fra Gud?

4 kommentarer:

Marguerite sa...

Jag söker inte människors ära,,,ena dagen ropar de Hosianna och nästa dag ropar de Korsfäst,,,Min Herre Jesus tillhör äran i evighet!!!...Tack för inlägget,Herren välsigne dig!!!...KRAM!!!

Unknown sa...

Godt å høre, vær velsignet Margurerite:)

Anonym sa...

Jeg måtte smile litt da jeg så hva du hadde skrevet, for jeg innlegget jeg har klargjort for i morgen går på om vi forkynner det sanne evangelium eller om vi vrir og vrenger på det for å behage og tilpasse oss mennesker... Dette ble en liten bekreftelse for meg på viktigheten av at vi minner hverandre om denne sannheten: Det er Gud vi skal behage, ikke mennesker.

Jeg er alltid innom deg og leser, men har ikke hatt krefter til å kommentere i det siste (hatt mer enn nok med å prøve å følge opp på egne blogger).

Ønsker deg ei velsigna god ny uke!
Må fred og styrke bli deg rikelig til del. Klem fra Cecilie :)

Unknown sa...

Føl deg fri til å både lese og kommentere,det er ingen som er tjent med trelldom,må Gud velsigne deg rikelig Cecilie:)