Sider

Advarsel mot å trekke seg bort fra Guds Nåde

Jag etter fred med alle og etter helliggjørelse, for uten den skal ingen se Herren. Hebr 12,14

11. jan. 2012

Jeg tror både mennesker og dyr blir frelst

DYR OG MENNESKER



1Mos9:5 Bare for deres eget blod vil jeg kreve hevn. Jeg vil kreve både dyr og mennesker til regnskap. Jeg vil kreve hver mann til regnskap når han tar livet av sin neste.


Salme36: 7 Din rettferd er som mektige fjell,
som det store havdyp er dine dommer.
Du berger mennesker og dyr.


Forkynneren3: 19 Den samme lagnad venter
både mennesker og dyr.
Den ene skal dø som den andre,
samme livsånde har de alle.
Mennesker har ingen fortrinn framfor dyr.
For alt er tomhet.
20 Alle går til det samme sted.
Alle er kommet av jord
og skal bli til jord igjen.
21 Hvem vet om menneskers ånd stiger opp,
mens dyrenes ånd farer ned i jorden?




Jer31: 27 Se, dager skal komme, lyder ordet fra Herren, da jeg både i Israel og Juda sår ut en sæd av mennesker og dyr.




Jona3: 8 Men de skal kle seg i botsdrakt, både mennesker og dyr, og rope til Gud av all makt og vende om fra sin onde ferd og den urett de gjør.





Jona4:. 11 Skulle da ikke jeg være bedrøvet over storbyen Ninive hvor det bor mer enn tolv ganger ti tusen mennesker som ikke vet forskjell på høyre og venstre, og hvor det også fins en mengde dyr?»




Jesaja43: 20 Markens dyr skal ære meg,

både sjakaler og strutser.

For jeg gir vann i ødemarken

og lar elver renne i ørkenen,

så mitt utvalgte folk kan få drikke






DET NYE JERUSALEM

Jesaja 65:25 Ulven og lammet skal beite sammen,


løven skal ete halm som oksen,

men slangen skal ha mold til mat.

Ingen skal skade eller ødelegge noe

på hele mitt hellige fjell, sier Herren.
Rom8:22 Vi vet at alt som er skapt, stønner og lider som i fødselsveer helt til denne dag. 23 Og ikke bare det, men også vi som har fått Ånden, den første frukt av den kommende høst, vi sukker med oss selv og lengter etter den dag da vårt legeme blir fridd ut, og vi blir Guds barn helt og fullt.


Om ville dyr skal gå sammen med oss, ja da må de bli frelst,tror du ikke det?

Ingen kommentarer: