Sider

Advarsel mot å trekke seg bort fra Guds Nåde

Jag etter fred med alle og etter helliggjørelse, for uten den skal ingen se Herren. Hebr 12,14

14. jan. 2012

Hvem var Jesus?



1Joh 5:1Enhver som tror at Jesus er Kristus, er født av Gud
Luk10:22At har min Far overgitt til meg. Ingen vet hvem Sønnen er uten Faderen, og ingen vet hvem Faderen er uten Sønnen og den som Sønnen vil åpenbare det for.»

Joh824 Jeg sa at dere skal dø i deres synder. For hvis dere ikke tror at «jeg er Han», skal dere dø i deres synder

Hos13 4 Jeg er Herren din Gud,
        helt fra du var i Egypt.
        Du kjenner ingen annen Gud enn meg,
        foruten meg er det ingen frelser.



2Joh 7 For det er gått mange forførere ut i verden, slike som ikke bekjenner at Jesus Kristus er kommet i kjøtt og blod. Det er forføreren, det er Antikrist!  

Joh8 58 Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Før Abraham var, er jeg.»
joh1I begynnelsen var Ordet. Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud.  2 Han var i begynnelsen hos Gud.  3 Alt er blitt til ved ham; uten ham er ikke noe blitt til av alt som er til



Joh14 14 Og Ordet ble menneske og tok bolig iblant oss

1Joh5 7 For det er tre som vitner:  8 Ånden og vannet og blodet, og disse tre samstemmer

 John 10:30 "Jeg og Faderen er ett."

Matteus 28:19: "Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler! Döp dem i Faderns och Sønnens och den Hellige Ånds navn
Sak14 9 Da skal Herren være konge over hele jorden. Den dagen skal Herren være én og hans navn det eneste.


1Tim3 16 Det må alle bekjenne, at gudsfryktens hemmelighet er stor:
        Han ble åpenbart i menneskers skikkelse,
        vant sin rett i Ånden,
        ble sett av engler,
        forkynt for folkene,
        trodd i verden,
        tatt opp i herlighet.



Jes9  6 For et barn er oss født,
        en sønn er oss gitt.
        Herreveldet er lagt på hans skulder,
        og hans navn skal være:
        Underfull Rådgiver, Veldig Gud,
        Evig Far og Fredsfyrste.

Jes44 6 Så sier Herren,
        Israels konge og forløser,
        Herren, Allhærs Gud:
        Jeg er den første, og jeg er den siste,
        foruten meg er det ingen Gud.
   

ÅP1  8 Jeg er Alfa og Omega, sier Gud Herren, han som er og som var og som kommer, Den Allmektige

Åp1 17 Da jeg så ham, falt jeg som død ned for føttene hans. Men han la sin høyre hånd på meg og sa:
        Frykt ikke! Jeg er den første og den siste
18 og den levende. Jeg var død, men se, jeg lever i all evighet og har nøklene til døden og dødsriket.


Mark2:5 Da Jesus så deres tro, sa han til den lamme: «Sønn, dine synder er tilgitt.»

Jes43: 25 Jeg, ja jeg, er den som utsletter
        dine misgjerninger for min skyld;
        dine synder kommer jeg ikke mer i hu.

Hos13: 4 Jeg er Herren din Gud,
        helt fra du var i Egypt.
        Du kjenner ingen annen Gud enn meg,
        foruten meg er det ingen frelser.

Ingen kommentarer: