Sider

Advarsel mot å trekke seg bort fra Guds Nåde

Jag etter fred med alle og etter helliggjørelse, for uten den skal ingen se Herren. Hebr 12,14

23. apr. 2010

Guds gjerninger på jord.


Joh 14.12
Sannelig, sannelig jeg sier dere:Den som tror på meg, SKAL også gjøre de gjerninger jeg gjør, ja, enda større gjerninger, for jeg går til min Far.

Markerte ordet SKAL jeg, for å få fram et viktig poeng. Om vi som tror på Jesus
SKAL gjøre samme gjerninger som Jesus, er det veldig lurt å ta en titt på hva slags gjerninger Jesus gjorde her på jorden. Mange tenker at dette dreier seg om store mirakler, men det er bare en liten del av sannheten. Jesus GJORDE mer enn som så. Han viste oss hvem Gud var på alle måter. Faderen elsket Sønnen og viste han det han selv gjorde.

Hans gjerninger på jorden var:
Holde alle Faderens bud og forskrifter.
Vise den sanne lære i ord og handling
Han var i bønn og faste for oss og for seg selv.
Han gikk omkring og gjorde vel mot alle han møtte.
Han var tilgivende og full av kjærlighet og barmgjertighet og medlidenhet.
Han helbredet mennesker og kastet ut djevler og demoner.
Han gjorde mange undergjerninger som fikk folk til å lure.
Han gjorde flere tusen mennesker mette ved en enkelt blikk opp mens han takket og velsignet maten.
Han var lydig Faderen på alle måter like inn i døden på korset for din og min skyld.
Hans oppgave var å frelse menneskene/skapelsen.

Ja man kan sannelig spørre seg selv:Hvordan vi SKAL klare å gjøre de samme gjerninger som det Jesus gjorde?

Hvordan klarte Jesus som menneske alt dette? Ja man kan undres om han var menneske av kjøtt og blod. Hadde ikke Jesus hatt en direktelinje via Den Hellige Ånd med sin Far som viste han alle ting og alt han skulle gjøre, kunne han aldri klart å gjøre det han gjorde. Jesus var like mye avhengig av Den Hellige Ånd hjelp som det vi er i dag. Jeg tror nok Jesus hadde en fordel av at han var født som Guds sønn fra begynnelsen. Jesus var heller ikke født som en synder slik som andre mennesker, og levde et liv uten å synde.

Likevel sier Jesus at vi SKAL gjøre de samme gjerningene som han gjorde og større.
Hvor ser vi slike mennesker i dag?

Er det noe vi SKAL gjøre som vi ikke GJØR?

Ingen kommentarer: