Sider

Advarsel mot å trekke seg bort fra Guds Nåde

Jag etter fred med alle og etter helliggjørelse, for uten den skal ingen se Herren. Hebr 12,14

6. mars 2012

Loven og Ånden er som Hånden i Hansken

De hører sammen både loven og ånden, for loven er av Ånden og Gud er Ånd.
Jesus sa vi skulle tilbe både i Ånd og sannhet.                                                                                      
 Han sa også at han ikke var kommet for å oppheve loven, for hadde loven vært opphevet ja da hadde alt vært lov og Gud kunne ikke dømme mennesker for noen ting. Ikke nok med det, vi hadde fått en ny jord med lovbrudd, ja synd og død.

Jesus kom og fullførte denne loven som et menneske.

Hva er å fullføre? Jo han levde den ut til pungt og prikke uten synd. Ikke nok med det han kom med den fulle sannhet og nåde når det gjalt loven og dens krav.

Full belysning åpenbaring av sannheten i Loven får du der hvor Jesus snakker om hva vi har hørt før altså hva som er sagt til fedrene hva loven angår ang. drap og sinne ,ekteskap og skilsmisse,ed og ærlighet om å gjengjelde ondt med godt og elske våre fiender.

Vi har altså fått en NY PAKT som er langt strengere en den GAMLE PAKT. Ja veien er smal det kan man trygt si. For Jesus sier vi må langt overgå det som før har vært

Så spørsmålet er hvordan skal vi klare dette? Jo vi må tro på Jesus og det han sa Det nytter ikke tro på Jesus og ikke det han sa. Ja vi skal bli dømt etter Jesu ord på den siste dag for Jesus sa :Joh 12:44 Men Jesus ropte ut: «Den som tror på meg, tror ikke på meg, men på ham som har sendt meg.45 Og den som ser meg, ser ham som har sendt meg.46 Jeg er kommet som lys til verden, for at den som tror på meg, ikke skal bli i mørket.47 Den som hører mine ord og ikke tar vare på dem, dømmer ikke jeg. For jeg er ikke kommet for å dømme verden, men for å frelse verden.48 Den som avviser meg og ikke tar imot mine ord, har likevel en dommer: Det ord jeg har talt, skal dømme ham på den siste dag.49 For jeg har ikke talt ut fra meg selv, men Faderen som har sendt meg, han har gitt meg befaling om hva jeg skal si og tale.50 Og jeg vet at det han vil med sin befaling, er evig liv. Det jeg taler, taler jeg slik Faderen har sagt meg.»

Jesus kom med nåden, forbannelsen er borte i Ham, for  om vi feiler/synder vi kan vi bekjennne og omvende oss i kraft av hans blod så han renser oss for all urett. Gjør vi det kan hverken djevelen eller noe menneske anklage oss. For det er Gud som er vår dommer og frigjører. TILGITT og FRIKJENT  Hemmeligheten er å bli i hans ord som også skal dømme oss på den siste dag, for på den måten kan vi Hellige oss i sannheten og få kraft til å utføre det som er Guds vilje. Hans ord er ÅND OG LIV  

 Men om vi ikke tror på Moses og det han sa, ja da er det umulig og tro på det Jesus sa for han åpenbarer en mere streng og fullkommen lov. 

Ingen kommentarer: