Sider

Advarsel mot å trekke seg bort fra Guds Nåde

Jag etter fred med alle og etter helliggjørelse, for uten den skal ingen se Herren. Hebr 12,14

12. mai 2010

Guds plan fra evighet av.


Å elske Gud og hverandre er Guds plan fra evighet av. En bedre plan skal man lete lenge etter, for den finnes ikke:)Djevelen er livredd for at dette skal skje, for hans plan er ødeleggelse,splid,krangel,hat,mord osv. Han elsker å stikke kjepper i hjulene,og er veldig opptatt at du og jeg stiller oss på hans side.Han sender oss stygge tanker om hverandre..."uff han der,bla,bla,bla"..."uff hun der,bla,bla,bla" osv. Men det er ikke lett å elske alle mennesker like godt, spesielt ikke de som er i mot oss. Men Jesus har sagt vi skal elske alle mennesker også våre fiender. Det er ikke bestandig like lett. Der kreves det selvinsikt for våres egen tilkortkommenhet. Ekte kjærlighet kan kun leves ut når vi holder oss nær Herren og handler etter hans vilje.

Jesus sier::«Sannelig, jeg sier dere: Det dere gjorde mot en av disse mine minste brødre, gjorde dere mot meg.»

Videre sier Jesus: «Sannelig, jeg sier dere: Det dere ikke gjorde mot en av disse minste, har dere heller ikke gjort mot meg.» 46 Og disse skal gå bort til evig straff, men de rettferdige til evig liv.

Hele sammenhengen finner du i matt25:31-46

Hadde vi som troende tengt på hva Jesus egentlig sier her, hadde sikkert kjærligheten til våre søsken/medmennesker blitt mere ivaretatt:)

Gud er kjærlighet
Johannes’ første brev4:7 Mine kjære, la oss elske hverandre! For kjærligheten er fra Gud, og den som elsker, er født av Gud og kjenner Gud. 8 Den som ikke elsker, har aldri kjent Gud, for Gud er kjærlighet. 9 Og Guds kjærlighet ble åpenbart blant oss da han sendte sin enbårne Sønn til verden for at vi skulle ha liv ved ham. 10 Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder. 11 Mine kjære, har Gud elsket oss slik, da skylder også vi å elske hverandre. 12 Ingen har noen gang sett Gud; men dersom vi elsker hverandre, blir Gud i oss, og hans kjærlighet er fullendt i oss.

Ingen kommentarer: